Come as you are # Teil 2 | Nir de Volff / TOTAL BRUTAL

Date

20.07.2024
Expired!

Time

19:00

Location

GOKSiR Przecław
Rekreacyjna 1, 72-005 Przecław

 Come as you are # Teil 2 | Nir de Volff / TOTAL BRUTAL

Co robi czas z naszymi marzeniami, potrzebami, stratami? Które rozdziały są przepisywane, kontynuowane, które są wymazywane? „Come as you are #teil2” to kontynuacja trwających badań nad kulturową adaptacją syryjskich tancerzy w niemiecko-europejskim krajobrazie tanecznym. Sześć lat po przybyciu uchodźców do Niemiec i trzy lata po ich wyjeździe do Berlina, w życiu europejskiego artysty pojawiają się nowe, złożone pytania. Co się stało z syryjskimi tancerzami i ich ścieżką artystyczną od czasu przybycia do Europy, do stolicy Niemiec?Poszukiwanie stało się codziennym doświadczeniem i refleksją, także w działaniach artystycznych.

Czy tancerze mogą wymazać historię swoich ciał, którą przynieśli ze sobą i zacząć od nowa, budując nową tożsamość? Czy chcą tego? Czy może odkrywają silniejsze powiązanie z korzeniami swojej tożsamości, ze swoim dziedzictwem? Jak odległość od stylów tańczonych w ich ojczyźnie, z fundamentalnymi różnicami kulturowymi, określa ich pozycję jako wykonawców w zróżnicowanym, złożonym społeczeństwie europejsko-berlińskim? Czy sześć lat po ich przybyciu do Niemiec wciąż uważają się za uchodźców? Czy nasze społeczeństwo wciąż postrzega ich jako uchodźców, czy pojawia się percepcja jednostki, samodzielnej osoby? Czy oni sami zaczynają czuć się jak niemieccy artyści, czy ich definicja tożsamości nadal jest syryjska? Czy istnieje poczucie przynależności do nowego kraju?

„Come as you are #część 2” to kolejny etap pośredni. Choreografia Nir de Volff’a daje przestrzeń i kształt wewnętrznej walce jego tancerzy, walce między tożsamościami i rzeczywistościami, walce o nich samych. „Come as you are” to głęboko ludzkie, uczuciwe poszukiwanie.

Koncepcja i choreografia: Nir de Volff, Tancerze: Medhat Aldaabal, Mouafak Aldoabl, as Guest Haidar Darvish (The Darvish);  Muzyka: Mathieu Poterie ; Kostiumy i scenografia: Darwin Stapel (Asystenci: Alfie Mor & Sophie Schling); Reżyseria światła: Asier Solana Arce;
Produkcja: Till Rothmund & Jill Emerson; Komunikacja: k3 berlin; Zdjęcia: Bernhard Musil

Produkcja: Nir de Volff / TOTAL BRUTAL.
Wspierany przez Fonds Darstellende Künste ze środków Komisarza Rządu Federalnego ds. Kultury i Mediów oraz Departamentu Kultury i Europy Senatu Berlina.
Wspierany przez DOCK 11 – EDEN*****, Berlin.


Nir De Volff – Urodzony w Tel Awiwie. W latach 1991–1994 kształcił się w tańcu w szkole Bat Dor w Tel Awiwie. Występował w różnych zespołach w Tel Awiwie oraz w izraelskim tournée Piny Bausch „Viktor”. W latach 2000–2003 odbył rezydencję artystyczną w danswerkplaats Amsterdam, współpracując m.in. z Janem Puschem, Les Ballets C de la B i Cristiną de Smedt. W 2003 roku miał rezydencję artystyczną w Dock 11 w Berlinie i dołączył do zespołu Constanzy Macras. W latach 2004–2005 rozwijał „Dolly-Trilogię” w Amsterdamie, Pradze oraz w Sophiensaele w Berlinie. W 2007 roku założył kompanię Nir de Volff/TOTAL BRUTAL, która występowała na całym świecie, m.in. z „3SOME” (Dock 11, Berlin, 2007), „ACTION” (Neue Synagoge, Berlin, 2009), „ON AIR” (Tape Gallery, Berlin/Patravadi Theater, Bangkok, 2010), „KIKAR” (SESC Pinheiros, São Paulo, 2012), „DIARY OF A LOST DECADE” (Sophiensaele Berlin, 2013) oraz „TINOFET” (Fontys Hogeschool voor de Kunsten, Tilburg, 2014). Był choreografem m.in. dla „Sub Stories” (reż. Katariina Numminen, Volksbühne Berlin, 2006), „The Relevant Show” (reż. She She Pop, Kampnagel Hamburg i HAU Berlin, 2007), „Die Spanische Stunde/Das kurze Leben” (reż. David Hermann, Oper Frankfurt, 2009) oraz „The world that we are living in” (reż. She She Pop, Kampnagel Hamburg i HAU Berlin, 2009).

W 2014 roku jego kompania Nir de Volff/TOTAL BRUTAL wspierała „Small Town Boy” Falka Richtera w Maxim Gorki Theater Berlin, tworząc choreografię taneczną. W 1995 roku otrzymał tytuł Tancerza Roku w Izraelu.

More Info

Bilety

Najnowsze komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia.