Brut Movement Collective | korowód kolorowych kolarzy – performatywny rajd rowerowy
Nastawcie się więc na sporą dawkę zabawy tanecznej i podziwiajcie nasze lokalne widoki ze swoich jednośladów.
Zachęcamy do przystrojenia swoich rowerów i siebie w takie cuda jakie tylko przyniesie Wam wyobraźnia.
ENGLISH VERSION
Brut Movement Collective | A Parade of Colorful Cyclists – A Performative Bike Ride
On July 19th at 3:00 PM, starting from the square in front of GOKSiR in Przecław, we will embark on a colorful tour along the bike paths of the Kołbaskowo municipality! This event is an offshoot of a bike journey with dance that Brut Movement carried out in 2022 in Belgium, where they visited 17 different smaller towns over 20 days, covering more than 350 km. You can look forward to an infinity loop-shaped route closed to 17 km and divided into 3 stops. At these stops, Brut Movement, along with workshop participants who will precede the event preparations, will guide you through the surreal world of their dance and musical imagination.
Free entry.
Note: Active participation and artistic interactions are highly encouraged. So get ready for a good dose of dance fun and enjoy our local views from your bikes. We encourage you to decorate your bikes and yourselves with whatever wonders your imagination brings. On your bike and away we go! .
Dancers: Florian Vuille, Irene Occhiato, Alexandra Pholien, Paola di Bella, Luigi Bisogno, Arnaud Beelen
This event is funded by the Ministry of Culture and National Heritage from the Culture Promotion Fund. As part of the „Włączamy kulturę” project.
O ARTYSTACH
Brut Movement zawiązał się w 2019 roku podczas intensywnych warsztatów improwizacyjnych prowadzonych przez Davida Zambrano w TicTac Art Center w Brukseli.
Bruksela jest również centrum życia członków kolektywu. Brut Movement tworzą Florian Vuille, Irene Occhiato, Alexandra Pholien, Paola di Bella, Luigi Bisogno i Arnaud Beelen.
Członkowie Brut Movement poruszają się w różnych przestrzeniach sztuki. Pierwszym i głównym środkiem ekspresji jest taniec jednak na zbiorową kreatywność wpływ mają indywidualne umiejętności każdego z członków grupy w tym cyrkowe, muzyczne, w zakresie projektowania mody, wzornictwa, fotografii, grafiki czy dającej możliwość szerzej widzieć przestrzeń urbanistyki. Różnorodność artystyczna jest elementem spajającym grupę i wpływa na rozwój umiejętności każdego z osobna.Brut Movement lubi mówić, że ich artystyczną osobliwością jako grupy jest interdyscyplinarność i różnorodność doświadczeń społecznych.Brut movement (brut z francuskiego znaczy surowy, nieokrzesany, dziki, pierwotny) jako nazwa określa estetykę w jakiej poruszają się członkowie a właściwie brak przywiązania do konkretnej estetyki. Brut kreuje taniec, w którym ruchy są instynktowną reakcją pochodzącą z dynamiki grupy.Brut Movement buduje narrację przedstawień w oparciu o performatywną jakość, wirtuozerską fizyczność i interakcję z publicznością. W każdym ze swoich występów kolektyw tworzy sytuacje, w których wyobraźnia nieustannie ewoluuje dzięki entuzjazmowi każdej osoby w grupie.W spektaklach kolektywu istnieje zatem forma surrealizmu która wykracza poza sztukę improwizacji. Ich taniec, śpiew, muzyka, głos, teatralność przeradza się w efemeryczną kompozycję, która nieodwracalnie oddziałuje na wyobraźnię publiczności.
Arnaud Beelen
Znany również jako „Trener” Brut Movement, Arnaud studiował projektowanie graficzne w Brukseli. Pracuje jako projektant, ale pasjonuje się również fotografią i Aïkido – to ostatnie ćwiczył przez 32 lata. W 2010 roku zbliżył się do świata tańca współczesnego poprzez historię miłosną, dzięki której poznał i zaprzyjaźnił się z Davidem Zambrano i Matem Voorterem.
W 2019 roku sfotografował i udokumentował warsztaty Davida Zambrano „60 dni improwizacji”, w których wzięło udział 72 tancerzy z 30 różnych krajów – tutaj poznał wkrótce członków Brut Movement Improvisation Collective; oficjalnie stanie się częścią kolektywu w 2021 roku. Od 5 lat jest oficjalnym fotografem Tic Tac Art Centre. We współpracy z Irene Occhiato są autorami projektu fotograficznego „34, Rue Emile Carpentier”, dokumentującego życie Tictac Art Centre przez 2 lata, książka zawiera zdjęcia ponad 160 artystów / performerów / tancerzy z 40 różnych krajów.
Florian Vuille
Florian studiował teatr w Konserwatorium w Genewie, a następnie uzyskał licencjat z teatru fizycznego w „Scuola Teatro Dimitri” (Verscio, Szwajcaria).
Swoją karierę rozpoczynał jako klaun w kilku europejskich cyrkach – Compagnie Zenzero, Circus Monti, Circus Finlandia, Belarus State Circus.
W 2012 roku przeprowadził się do Brukseli i przeszedł z cyrku do tańca; Tam spotkał Davida Zambrano i od tego czasu pracuje i trenuje z nim.
Obecnie realizuje projekty taneczne dla dzieci wraz z Anne-Lore Baekland i Mat Voorter; współpracuje również z Daniele Bianco, Fanny Brouyaux, Las Moustakas i Brut Movement.
Irene Occhiato urodzona w Turynie. Studiowała formalnie taniec z kompanią Zappalà Danza, by później kontynuować rozwój poprzez szereg warsztatów w całej Europie.
Jednym z najistotniejszych momentów które uformowały jej ścieżkę artystyczną był warsztat “60 Dni Improwizacji” prowadzony przez Davida Zambrano, po którym Irene zdecydowała się skupić swoje artystyczne poszukiwania na improwizacji. Irene wykorzystuje ruch śpiew, i fizyczny teatr w jako środki wyrazu, a improwizacja sama w sobie jest jej stylem życia
Współpracowała z: Nacera Belaza, Roberto Castello, David Zambrano, Liz Kinoshita, Thierry Smiths.
Alexandra Pholien
Alexandra poznała taniec współczesny w Lycée Martin V w Louvain la Neuve. Następnie uzyskała tytuł licencjata w London Contemporary Dance School, a studia zakończyła stażem w National Dance Academy of Wales.
Od 2017 roku Alexandra pracuje jako freelancer, współpracując m.in. z Matteo Marfoglia, Elio Gervasi, Beate Höhn, Emilio Calcagno.
W 2020 roku rozpocznie studia z fizjoterapii, jednocześnie kontynuując taniec z Brut Movement. Alexandra inspiruje się wszystkim, co się wokół niej porusza, uwielbia obserwować, słuchać i wędrować. Improwizacja pozwala jej mówić poprzez swoje ciało w każdej chwili.
Paola di Bella
Paola jest performerką z wielką pasją do muzyki i improwizacji.
Studiowała w Laban Centre w Londynie i pracowała z Nikiem Haffnerem, Valerie Preston Dunlop i Ali Jones, z którymi uczyła się „techniki improwizacji Forsythe’a”.
W 2012 roku odbyła staż w William Forsythe’s Company i w tym samym czasie współpracowała z Martenem Spangbergiem, Xavierem Le Royem, Tino Sehgalem, Renanem Martinsem i Pietro Marullo.
Od 2014 roku mieszka w Brukseli, gdzie poznała Davida Zambrano i studiuje dogłębną improwizację, Flying Low i Passing Through. Obecnie współpracuje z Florianem Vuille, Brut Movement, Davidem Zambrano, Jenną Hendry i jest założycielką „Pocket Poney Live Concerts”, występów, które prezentują wszystkie jej talenty i zainteresowania, takie jak taniec, śpiew, moda, makijaż, teatr i komedia.
Luigi Bisogno
Luigi jest multidyscyplinarnym artystą mieszkającym w Brukseli. Z silnym doświadczeniem zarówno w muzyce, jak i teatrze, od 2021 roku postanowił wykorzystać ten bagaż i dołączyć do zajęć tanecznych. Jak dotąd podróż była pełna przygód i pod dużym wpływem nauk Davida Zambrano na temat improwizacji tańca.
Dołączył do Brut Movement wiosną 2023 roku, jest perkusistą w duecie Italo-Romantic Punk (IRP) wraz z Florianem Vuille i pracuje w różnych projektach jako performer.
Zanim zajął się sztuką, Luigi studiował socjologię, uzyskał tytuł magistra urbanistyki i uczył w szkole podstawowej.
Poza występowaniem, Luigi uwielbia tworzyć lampy z zapomnianych przedmiotów, ciesząc się wyzwaniem zmiany przeznaczenia tego, co jest pod ręką.